Już w pierwszym kwartale 2023 roku rozpocznie się produkcja modeli Land Cruiser i Hilux w wersji europejskiej, których silniki wysokoprężne będą kompatybilne z paliwem HVO100 wytwarzanym ze źródeł odnawialnych. Napędowy olej roślinny HVO100 opiera się na odpadach z przemysłu spożywczego i może tworzyć obieg zamknięty dwutlenku węgla.
Legendarne terenowe modele Toyoty – Land Cruiser i produkowany na europejski rynek Hilux – dołączą do użytkowych vanów z rodziny PROACE i zostaną wyposażone w silniki wysokoprężne przystosowane do uwodornionego oleju napędowego HVO100. Ten typ paliwa nie jest wytwarzany z paliw kopalnych, lecz pochodzi ze źródeł odnawialnych, na przykład ze zużytego oleju kuchennego czy innych odpadów spożywczych i roślinnych.
Ograniczona emisja CO2
Odnawialny olej napędowy HVO100 ma charakter syntetyczny, a jego właściwości chemiczne są takie same jak w przypadku zwykłego diesla. Skrót HVO oznacza uwodorniony olej roślinny, który może być mieszany jako składnik odnawialny ze zwykłym olejem napędowym lub sprzedawany w czystej postaci. Do produkcji HVO100 można wykorzystać wszelkie surowce klasyfikowane jako produkty resztkowe, które zostały uznane w regulacjach prawnych za zrównoważone źródła energii. Można do nich zaliczyć, między innymi: tłuszcz zwierzęcy, odpady z przemysłu spożywczego, w tym z przetwórstwa ryb czy produkcji oleju spożywczego, a także olej spożywczy z recyklingu.