Chodzeń Piaseczno - Toyota najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną w Google
Skip to Main Content (a11yPressEnter)
7 stycznia 2025

Toyota najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną w Google

Japoński koncern triumfuje w zestawieniu piąty rok z rzędu

W 2024 roku Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną w Google (piąty rok z rzędu). Japoński koncern budził największe zainteresowanie internautów w 64 ze 155 krajów na świecie. Analizę przeprowadził portal CompareTheMarket.com.au.

Jak wynika z analizy portalu CompareTheMarket.com.au, w 2024 roku Toyota cieszyła się największym zainteresowaniem użytkowników Google szukających informacji o markach motoryzacyjnych. Japoński koncern liderem zestawienia został już po raz szósty.

Ranking najczęściej wyszukiwanych marek motoryzacyjnych tworzony jest od 2018 roku i uwzględnia dane ze 155 państw. W 2024 roku – podobnie jak i w roku ubiegłym – Toyota cieszyła się największym zainteresowaniem w 64 krajach. Skalę jej popularności najlepiej oddaje przewaga nad producentem, który w zestawieniu został sklasyfikowany na drugiej lokacie – marka ta była liderem pod względem liczby wyszukiwań w 34 krajach.

Portal CompareTheMarket.com.au zaznaczył, że siłą Toyoty jest doskonała reputacja jako producenta niezawodnych samochodów, a także szeroka gama aut. Marka ta cieszy się dużą popularnością na całym świecie, a zwłaszcza tam, gdzie bezawaryjność, trwałość oraz niskie koszty eksploatacji mają ogromne znaczenie, czyli w Afryce, Azji, Ameryce Południowej oraz na Bliskim Wschodzie.

Warto też zaznaczyć, że Toyota jest największym producentem samochodów osobowych na świecie. Roczna sprzedaż aut przekracza 10 mln egzemplarzy, a pojazdy dostępne są w ponad 170 krajach. Pojazdy Toyoty regularnie zdobywają nagrody w prestiżowych plebiscytach i osiągają wysokie noty w rankingach niezawodności, takich jak np. Consumer Reports.

Pozycję Toyoty na rynku wzmacnia m.in. konsekwentny rozwój zelektryfikowanych samochodów oraz rozwój nisko- i bezemisyjnych napędów, który wpisuje się w wielotorową strategię koncernu na rzecz redukcji emisji CO2. Toyota jest w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych, a wszystkie te działania przekładają się na lepszą sprzedaż z roku na rok oraz zwiększanie tempa dekarbonizacji.

Na pozycję marki wpływ mają także wielkie sukcesy w globalnym motorsporcie. W 2024 roku Toyota triumfowała w kategoriach producenckich w rajdach (WRC), rajdach terenowych (W2RC) oraz wyścigach długodystansowych (WEC).

Raport jest dostępny na stronie: https://www.comparethemarket.com.au