Chodzeń Piaseczno - Let's go beyond | Nowa zelektryfikowana gama | Toyota

LET'S GO BEYOND

POZNAJ GAMĘ NAPĘDÓW TOYOTY

W 1997 roku na rynku pojawiła się Toyota Prius – pierwszy produkowany seryjnie model hybrydowy. Toyota stała się prekursorem napędów zelektryfikowanych, czyli technologii opartych na połączeniu silnika elektrycznego ze spalinowym lub całkowicie elektrycznych. Dziś marka oferuje aż 4 takie rozwiązania: pełne hybrydy, hybrydy typu plug-in, napęd elektryczny na wodór i elektryczny na baterie. Do 2030 roku Toyota zamierza wprowadzić na rynek 30 nowych modeli bezemisyjnych oraz osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną.

  • Toyota prezentuje 3 zelektryfikowane napędy przyszłości: hybrydowy, elektryczny na baterie oraz elektryczny na wodór.

    1996

  • Toyota staje się pierwszym koncernem na świecie, który rozpoczyna masową produkcję hybryd, wprowadzając na rynek Priusa.

    1997

  • Toyota oferuje aż 4 rodzaje zelektryfikowanych napędów: pełną hybrydę, hybrydę typu plug‑in, samochód elektryczny na baterie oraz samochód elektryczny na wodór.

    Dziś

  • Toyota zamierza wprowadzić 30 modeli bezemisyjnych na całym świecie.

    2030

  • Toyota planuje sprzedawać w Europie wyłącznie samochody bezemisyjne: elektryczne na baterie oraz elektryczne na wodór z ujemną emisją, czyli oczyszczające powietrze.

    2035

JEDEN CEL, WIELE TECHNOLOGII

Od 1997 roku Toyota sprzedała na całym świecie ponad 20 milionów zelektryfikowanych pojazdów, których podstawę stanowią pełne hybrydy korzystające z silnika elektrycznego nawet do 77% czasu jazdy. Dzięki doświadczeniom czerpanym z tego niezwykle popularnego samoładującego się napędu hybrydowego Toyota mogła rozwijać pozostałe technologie i zapewnić im najwyższą efektywność, bezpieczeństwo i niezawodność.

  • Jednostka sterująca
    z inwerterem i konwerterem
    Przekładnia
    planetarna
    Silnik
    elektryczny
    Bateria
    trakcyjna
    +
    Silnik
    benzynowy
    +
    Zbiornik
    na paliwo

    Napęd hybrydowy

    Napęd wykorzystujący połączenie silnika spalinowego i elektrycznego samodzielnie ładuje baterie podczas jazdy, hamowania i postoju z możliwością bezemisyjnej jazdy w trybie całkowicie elektrycznym.

    • 5. generacja

      Udoskonalona wersja napędu hybrydowego

    • Nawet 77%

      Czas jazdy w trybie elektrycznym

    • 20 mln

      Liczba hybryd Toyoty sprzedanych na świecie

    Poznaj najnowszy model posiadający tę technologię
    TOYOTA C‑HR
  • Jednostka sterująca
    z inwerterem i konwerterem
    Przekładnia
    planetarna
    Silnik
    elektryczny
    Bateria
    trakcyjna
    +
    Silnik
    benzynowy
    +
    Zbiornik
    na paliwo
    +
    Ładowanie zewnętrzne
    z gniazdka

    Napęd hybrydowy plug‑in

    Rozszerzenie funkcjonalności pełnych hybryd o możliwość doładowania baterii z gniazdka w celu większego zasięgu bezemisyjnej jazdy w trybie całkowicie elektrycznym.

    • 98 km

      Maksymalny zasięg jazdy miejskiej w trybie elektrycznym

    • STAŁE OSIĄGI

      Efektywna jazda niezależnie od stopnia naładowania baterii

    • POMPA CIEPŁA

      Rozwiązanie ograniczające zużycie energii w standardzie

    Poznaj najnowszy model posiadający tę technologię
    Prius Plug‑in
    Dowiedz się więcej
    Prius Plug‑in
  • Jednostka sterująca
    z inwerterem i konwerterem
    Przekładnia
    jednostopniowa
    Silnik
    elektryczny
    Bateria
    trakcyjna
    +
    Zbiornik
    na wodór
    +
    Ogniwa
    paliwowe

    Napęd elektryczny na wodór

    Napęd oparty na doświadczeniach z technologii hybrydowej, w którym ogniwa paliwowe wytwarzają energię elektryczną z połączenia wodoru i tlenu, a jedynym produktem ubocznym jest woda.

    • 5 min

      Krótki czas tankowania

    • 0g/km

      Brak emisji szkodliwych spalin

    • 650 km

      Maksymalny zasięg po jednym tankowaniu

    Poznaj najnowszy model posiadający tę technologię
    Mirai
  • Jednostka sterująca
    z inwerterem i konwerterem
    Przekładnia
    jednostopniowa
    Silnik
    elektryczny
    Bateria
    trakcyjna
    +
    Ładowanie zewnętrzne
    z gniazdka

    Napęd elektryczny na baterie

    Napęd elektryczny, bazujący na 26 latach doświadczeń Toyoty w produkcji zelektryfikowanych napędów, który wykorzystuje baterię jako główne źródło zasilania.

    • DO 10 lat

      Możliwość przedłużenia gwarancji na baterię

    • 150 kW

      Maksymalna moc ładowania prądem stałym

    • 516 km

      Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu

    Poznaj najnowszy model posiadający tę technologię
    TOYOTA bZ4X

WSPANIAŁA HISTORIA

Toyota już w 1996 roku przedstawiła światu swoją wizję bezemisyjnej przyszłości motoryzacji opartą na zelektryfikowanych napędach. Od tego czasu trwały prace nad rozwojem i udoskonalaniem nowych technologii: pełnych hybryd, hybryd typu plug‑in, napędu elektrycznego na wodór oraz elektrycznego na baterie. Zachęcamy do zapoznania się z bogatą historią Toyoty w zakresie elektryfikacji.

Napęd pełny hybrydowy oraz plug‑in

Napęd hybrydowy pojawił się na rynku najwcześniej, bo już w 1997 roku. Pierwszym seryjnie produkowanym samochodem hybrydowym była Toyota Prius. Pięć generacji samoładującego napędu hybrydowego (włącznie z wariantem plug‑in umożliwiającym dodatkowe doładowanie baterii z gniazdka) i 13 modeli z pełnym napędem hybrydowym to najlepszy dowód na to, jaką popularność zdobyła ta technologia wśród kierowców.

Dowiedz się więcej

Napęd elektryczny na wodór

Prototypem samochodu elektrycznego napędzanego ogniwami wodorowymi był pojazd bazujący na nadwoziu Toyoty RAV4. Zaprezentowano go w 1996 roku, a przez kolejne 19 lat udoskonalano, aby przygotować się na stworzenie napędu oferującego maksymalną funkcjonalność, bezawaryjność i bezpieczeństwo. Tak powstała Toyota Mirai, czyli pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny zasilany wodorem

Dowiedz się więcej

Napęd elektryczny na baterie

Pierwszym samochodem Toyoty z napędem elektrycznym na baterie był model RAV4 EV oferowany w Stanach Zjednoczonych od 1997 roku. Korzystając z ponad 26 lat doświadczeń w tworzeniu pojazdów zelektryfikowanych, w 2022 roku marka zadebiutowała także w Europie pierwszym w pełni elektrycznym modelem na baterie, którym jest wydajny i dynamiczny SUV Toyota bZ4X o zasięgu do 516 km na jednym ładowaniu.

Dowiedz się więcej

25-lecie hybryd

25 LAT HYBRYD

Toyota świętuje 25-lecie modelu Prius, auta, które rozpoczęło hybrydową rewolucję w motoryzacji. Najnowsza, piąta już generacja tego światowego prekursora zelektryfikowanych napędów jest najlepszym potwierdzeniem faktu, że Toyota z powodzeniem kontynuuje misję tworzenia świata bez zanieczyszczeń. Ćwierć wieku ciągłego rozwoju i udoskonalania technologii hybrydowej oraz poszukiwania innowacyjnych rozwiązań dla starych wyzwań triumfuje pod postacią nowej, ultranowoczesnej Toyoty Prius z napędem typu plug-in.