Chodzeń Piaseczno - Debiut elektrycznej Toyoty C-HR+ | TOYOTA
Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
12 marca 2025

Elektryczna Toyota C-HR+ przed premierą światową

Nowa elektryczna Toyota C-HR+ nadwoziem typu coupé zajmie kluczową pozycję w gamie elektrycznych SUV-ów marki. Oznaczenie „+" symbolizuje unikalne cechy elektrycznego napędu auta, które będzie dostępne z dwoma bateriami o pojemnościach 57,7 i 77 kWh, przy czym wersja AWD z mocą 343 KM/252 kW stanie się jednym z najmocniejszych modeli Toyoty w Europie. Debiut elektrycznej Toyoty C-HR+ na polskim rynku zaplanowano na pierwszy kwartał 2026 roku.

Elektryczna Toyota C-HR+ stanie się istotnym graczem w kluczowym dla Europy segmencie C-SUV. Jej główne atuty to stylowa i przykuwająca spojrzenia sylwetka w stylu coupé, układ jezdny dostarczający wyjątkowych wrażeń podczas prowadzenia oraz obszerna, praktyczna i wygodna przestrzeń pasażerska. Samochód wywodzi się z koncepcyjnego modelu Compact SUV zaprezentowanego w 2022 roku i reinterpretuje charakterystyczne elementy designu Toyoty C-HR, które przesądziły o wielkim sukcesie tego crossovera w Europie, gdzie sprzedano ponad milion egzemplarzy obu generacji.

Toyota C-HR+ zadebiutuje w wybranych krajach europejskich pod koniec 2025 roku, a w Polsce pojawi się w pierwszym kwartale 2026 roku. Wraz z modelami Urban Cruiser oraz bZ4X stworzy kompletną ofertę aut elektrycznych w strategicznych segmentach B-SUV, C-SUV i D-SUV. Zgodnie z filozofią marki samochód będzie oferowany z wyborem dwóch pojemności akumulatorów oraz opcją napędu na przednią oś lub wszystkie koła.

Wprowadzenie do oferty kolejnego pojazdu z bateryjnym napędem elektrycznym w postaci Toyoty C-HR+ stanowi element wielotorowej strategii producenta, który dąży do osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2035 roku, łącząc w swojej ofercie hybrydy, hybrydy plug-in oraz samochody elektryczne zasilane wodorem.

Całkowicie nowy model

Toyota C-HR+ stanowi całkowicie odrębną konstrukcję względem swojej popularnej w Europie imienniczki. Bazuje na architekturze modułowej e-TNGA specjalnie zaprojektowanej z myślą o pojazdach elektrycznych, oferując unikatowe nadwozie i kabinę. Sylwetka pojazdu łączy w sobie minimalistyczną elegancję z odważnymi, przyciągającymi uwagę liniami.

Współczesna stylistyka jednoznacznie komunikuje elektryczną tożsamość tego modelu. Szeroki rozstaw kół gwarantuje charakterystyczną dla serii Toyoty C-HR pewność prowadzenia. Auto zostało wyposażone w całkowicie przeprojektowany przedni pas z nowym zderzakiem, grillem oraz reflektorami. Sylwetka łącząca nadwozia typu coupé i crossover nie tylko przyciąga spojrzenia, ale również zapewnia doskonałą aerodynamikę. Pomimo opadającej linii dachu konstruktorom udało się zachować przestronność nad głowami pasażerów tylnego rzędu.

Dynamiczny charakter pojazdu podkreślają charakterystyczne linie – ostre przy tylnej części nadwozia i płynnie przechodzące ku przodowi. Sportowy wizerunek wzmacniają: szeroki rozstaw kół, atrakcyjne tylne światła LED oraz spojler zintegrowany z opadającą stromo tylną szybą.

Kabina większa niż standardy segmentu

Wnętrze Toyoty C-HR+ oferuje wyjątkową przestronność, dodatkowo podkreśloną przez eleganckie ambientowe oświetlenie LED. Wymiary pojazdu – 4520 mm długości przy rozstawie osi sięgającym 2750 mm – zapewniają znaczną przestrzeń nad głowami podróżujących. Odległość między pierwszym a drugim rzędem siedzeń wynosi aż 900 mm, co przekłada się na większą swobodę niż w typowych pojazdach segmentu C-SUV.

Szczególną uwagę poświęcono jakości wykończenia i wrażeniom zmysłowym. Przestronność w połączeniu z doskonałą widocznością we wszystkich kierunkach sprawiają, że Toyota C-HR+ jest wszechstronnym i komfortowym pojazdem codziennego użytku. Bagażnik o pojemności 416 litrów dodatkowo podnosi walory praktyczne.

Wyposażenie Toyoty C-HR+ dowodzi, że projektanci myśleli o potrzebach wszystkich użytkowników. Kabina zawiera dwie bezprzewodowe ładowarki do smartfonów, a pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji własne porty USB oraz panel klimatyzacji. Dach panoramiczny zapewnia obfite doświetlenie wnętrza naturalnym światłem.

Imponujące osiągi i różnorodność

Odpowiadając na zróżnicowane potrzeby klientów, Toyota C-HR+ będzie dostępna z dwoma wariantami akumulatorów. Bateria o pojemności 57,7 kWh (brutto) współpracuje z napędem na przednie koła, natomiast większy akumulator 77 kWh oferuje wybór między napędem przednim a układem AWD.

Zasięg w cyklu WLTP sięga nawet 600 km (dane wstępne, przed homologacją), w zależności od wybranej wersji i konfiguracji napędu. Układ napędowy charakteryzuje się płynnością i cichą pracą, zapewniając jednocześnie wyjątkową radość z prowadzenia dzięki wysokiej mocy. Pomijając sportową serię GR, Toyota C-HR+ będzie najmocniejszym modelem w europejskiej ofercie producenta.

Wariant z napędem AWD generuje 343 KM/252 kW mocy, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy*. Model z napędem na przednią oś i akumulatorem 57,7 kWh oferuje 167 KM/123 kW, podczas gdy wersja z większą baterią 77 kWh dysponuje mocą 224 KM/165 kW.

Układ napędu na wszystkie koła dowodzi, że Toyota C-HR+ jest prawdziwym SUV-em. System ten poprawia właściwości jezdne i przyczepność, doskonale zarządzając zwiększoną mocą i wysokim momentem obrotowym charakterystycznym dla pojazdów elektrycznych, co przekłada się na wyższy poziom bezpieczeństwa i satysfakcji z jazdy.

Optymalną efektywność energetyczną zapewnia również dopracowana aerodynamika nadwozia wraz z tylnym spojlerem, które maksymalizują efektywność przepływu powietrza wokół karoserii.

System przygotowania akumulatora do ładowania gwarantuje optymalne warunki uzupełniania energii w różnych okolicznościach. Można go aktywować ręcznie lub pozwolić na automatyczną współpracę z systemem nawigacji. Dzięki połączeniu pompy ciepła z układem klimatyzacji, podgrzewanymi fotelami, kierownicą i przednią szybą pojazd zużywa mniej energii.

Standardowym wyposażeniem jest pokładowa ładowarka o mocy 11 kW, natomiast wersja Executive dysponuje ładowarką 22 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym (DC) odbywa się z maksymalną mocą do 150 kW.

Udoskonalony układ jezdny

Układ jezdny Toyoty C-HR+ został zaprojektowany z myślą o optymalnym wykorzystaniu wysokiej mocy oraz zapewnieniu maksymalnej przyjemności z prowadzenia. Pojazd bazuje na specjalnej platformie o podwyższonej sztywności, a zawieszenie precyzyjnie dostrojono do specyfiki nowego modelu, włączając w to charakterystykę pracy sprężyn i amortyzatorów oraz sztywność stabilizatorów. Elektryczne wspomaganie kierownicy umożliwia niezwykle precyzyjne prowadzenie.

W porównaniu z Toyotą C-HR nowy model charakteryzuje się jeszcze niżej położonym środkiem ciężkości oraz zwiększoną sztywnością konstrukcji. Zredukowany moment bezwładności wpływa na wyjątkową zwinność podczas manewrów.

Zaawansowane bezpieczeństwo i łączność

Toyota C-HR+ została wyposażona w najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa i łączności. Każda wersja standardowo zawiera zaawansowane elementy pakietu T-MATE obejmujące systemy bezpieczeństwa aktywnego i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense. Pojazd identyfikuje szeroki zakres potencjalnych zagrożeń, a w razie potrzeby wspomaga kierowcę w hamowaniu, prowadzeniu i kontroli mocy, by uniknąć kolizji.

W standardowym wyposażeniu Toyoty C-HR+ znajdują się: system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), adaptacyjne światła drogowe (AHS) oraz układ detekcji przeszkód (ICS). Wersja Executive dodatkowo oferuje system wspomagający parkowanie Part Assist oraz monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM).

Centralnym elementem konsoli środkowej nowej Toyoty C-HR+ będzie 14-calowy ekran systemu multimedialnego. Nawigacja posiada funkcję planowania trasy uwzględniającą lokalizację stacji ładowania w odniesieniu do aktualnego poziomu naładowania akumulatora i zasięgu pojazdu. Aplikacja MyToyota umożliwi zdalne monitorowanie i zarządzanie kluczowymi funkcjami auta, takimi jak stan i czas ładowania czy dostępny zasięg.

Rozszerzona gwarancja na baterię

Z myślą o komforcie użytkowników, w szczególności takich, dla których Toyota C-HR+ będzie pierwszym samochodem z napędem elektrycznym, zastosowano wysokiej jakości, trwałe i niezawodne baterie. Dodatkowo Toyota oferuje program przedłużonej gwarancji na akumulator trakcyjny do 10 lat lub do miliona kilometrów pod warunkiem wykonywania corocznej kontroli stanu baterii. **

Z myślą o użytkownikach, szczególnie tych, dla których Toyota C-HR+ będzie pierwszym elektrykiem, zastosowano wysokiej jakości, trwałe i niezawodne baterie. Toyota oferuje również program przedłużonej gwarancji na akumulator trakcyjny do 10 lat lub miliona kilometrów pod warunkiem wykonywania corocznej kontroli stanu akumulatora.**

* Dane przed homologacją
** Toyota gwarantuje zachowanie przez akumulator przynajmniej 70% pojemności przez okres do 10 lat. Podstawowa gwarancja producencka obowiązuje przez 8 lat lub 160 000 km z możliwością przedłużenia w ramach Battery Care Program na okres do 10 lat lub 1 000 000 km przy zachowaniu warunku corocznych przeglądów stanu baterii w Autoryzowanych Stacjach Dilerskich Toyoty.