Chodzeń Piaseczno - Toyota poszerza gamę Hiluxa o nowy system Mild Hybrid 48V
  1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Nowy Hilux Mild Hybrid 48V wzmacnia gamę legendarnego pick-upa
6 grudnia 2023

Toyota poszerza gamę Hiluxa o nowy system Mild Hybrid 48V

Lepsze osiągi i płynniejsza jazda

W drugiej połowie 2024 roku do salonów Toyota Professional trafi Hilux Mild Hybrid 48V. Nowa wersja legendarnego pick-upa będzie wyposażona w wydajny napęd oferujący lepsze osiągi i płynniejszą jazdę w mieście i terenie, a także najnowsze systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.

Toyota Hilux debiutowała na rynku w 1968 roku. Samochód ten szybko zyskał sławę dzięki najwyższej jakości, trwałości i niezawodności, stając się jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki na świecie. Teraz do gamy tego legendarnego pick-upa dołącza nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V – pierwszy zelektryfikowany wariant w historii modelu.

Nowy napęd Mild Hybrid 48V to większa wydajność, lepsze osiągi i komfort podczas jazdy w mieście i w terenie. Dążąc do neutralności węglowej, Toyota stawia na różnorodność. Koncern uważa, że wszyscy klienci potrzebują różnych, przystępnych cenowo i praktycznych rozwiązań, również w segmencie pojazdów użytkowych i terenowych.

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V dostępna będzie wyłącznie z podwójną kabiną. Wyjątkową stylistykę tego auta podkreśli masywny przedni zderzak. Wnętrze zachwyci komfortem i przestronnością, a także bogatym wyposażeniem, w tym m.in. najnowszym systemem multimedialnym oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.

Nowa technologia 48V

Co wyróżnią nową Toyotę Hilux Mild Hybrid 48V? Uwagę zwraca dynamiczny silnik Diesla o pojemności 2,8-litra, który został wzmocniony przez system Mild Hybrid 48V. Został on zaprojektowany specjalnie dla tego pick-upa.

Nową baterię litową 48V ładuje kompaktowy generator napędzany od silnika spalinowego za pomocą systemu paskowego. Akumulator ten jest na tyle mały i lekki (7,6 kg), że udało się go zainstalować pod tylnymi siedzeniami.

Nowa bateria – podobnie jak w przypadku hybryd – jest ładowana podczas zwalniania, efektywnie odzyskując energię przy zmniejszaniu prędkości. Przy całkowicie naładowanej baterii układ może dostarczyć do 16 KM (12 kW) mocy i 65 Nm momentu obrotowego, poprawiając tym samym moc, osiągi i wydajność układu napędowego.

Nowy generator został zaprojektowany tak, by radził sobie nawet w najtrudniejszych warunkach, z kolei silnik przystosowano do pracy z systemem hybrydowym. Zastosowanie nowego i mocniejszego dwuramiennego napinacza paska przełożyło się na poprawę właściwości jezdnych i cichszą pracę jednostki.

Pod maską nowej Toyoty Hilux Mild Hybrid 48V kryje się mocny, 16-zaworowy silnik Diesla o pojemności 2,8 litra i mocy 204 KM (150 kW) przy 3400 obr./min i 500 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 2800 obr./min. Jednostka napędowa jest zgodna z normą Euro 6d.

Jednostkę napędową wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i chłodzony cieczą intercooler. Do redukcji emisji spalin wykorzystano katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych oraz system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), jak również dodatkowy wtrysk AdBlue.

Nowy Hilux Mild Hybrid 48V – podobnie jak inne wersje Toyoty Hilux, a także modele z rodziny PROACE – jest kompatybilny z uwodornionym olejem roślinnym HVO100 produkowanym z odnawialnych źródeł.

Wydajny napęd Mild Hybrid 48V

Nowy system Mild Hybrid 48V dobre przyspieszenie, poprawioną wydajność hamowania i mniejsze zużycie paliwa łączy z płynniejszą jazdą zarówno na drodze, jak i w trudnym terenie. W mieście dodatkowa moc generowana przez ten napęd zapewnia lepszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia, z kolei odzysk energii przy zwalnianiu zwiększa efektywność układu napędowego.

Dopracowany system start-stop zapewnia bardziej komfortową jazdę po mieście. Pozwala na dłuższe wyłączanie silnika, co w połączeniu z systemem Mild Hybrid 48V zmniejsza zużycie paliwa do 5% w porównaniu z konwencjonalnym, niezelektryfikowany silnikiem Diesla.

Silnik uruchamia się ciszej, ponieważ generator jest z nim stale połączony i w przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów, nie korzysta z rozrusznika. Umożliwia to również szybsze ponowne uruchomienie silnika.

Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V doskonale sprawdza się również w terenie. Dodatkowa moc z silnika elektrycznego pozwala na płynniejsze przyspieszanie podczas pokonywania trudnych tras. Odzysk energii przy hamowaniu silnikiem wspiera bezpieczniejsze manewry zjazdu, podczas gdy prędkość biegu jałowego silnika została obniżona z 720 obr./min do 600 obr./min. Wszystko to sprawia, że kontrolowanie pojazdu staje się łatwiejsze.

Warto też wspomnieć, że nowy Hilux Mild Hybrid 48V stał się pierwszym pick-upem Toyoty, w którym zastosowano Multi-terrain Select. System ten zapewnia jeszcze lepsze właściwości jezdne w trudnym terenie, dając kierowcy możliwość dostosowania do warunków drogowych działania systemu stabilizacji toru jazdy. Multi-terrain Select domyślnie działa w trybie automatycznym, lecz kierowca może wybrać również jeden z pięciu trybów jazdy – Żwir, Piasek, Błoto, Głęboki Śnieg lub Skały.

Projektanci nowej Toyoty Hilux Mild Hybrid 48V szczególną uwagę poświęcili też takiemu zagadnieniu ja przeprawa przez wodę. Głębokość brodzenia w przypadku nowej wersji pick-upa wynosi do 700 mm, a wszystko to dlatego, że baterię 48V i konwerter DC/DC umieszczono w miejscu zapewniającym odporność na wodę. Zastosowano również nowe rozwiązania napędu paskowego, dzięki czemu nawet w przypadku kontaktu z wodą pracuje on z najwyższą wydajnością.

Hilux Mild Hybrid 48V ma najwyższym w swojej klasie minimalny prześwit podwozia wynoszący 310 mm. Kąty natarcia i zejścia wynoszą odpowiednio 29° i 26°.

Stabilne nadwozie

Konstrukcję nowej Toyoty Hilux Mild Hybrid 48V – podobnie jak w przypadku pozostałych wariantów pick-upa – oparto na ramie zapewniającej wyjątkową trwałość i sztywność skrętną. Wytrzymały układ zawieszenia z tylnymi resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami łączy zdolności terenowe, których oczekuje się od wytrzymałego auta użytkowego, z komfortem jazdy i prowadzeniem podobnym do SUV-a.

Hilux Mild Hybrid 48V ma 5325 mm długości, 1900 mm szerokości i 1815 mm wysokości. Długość przestrzeni ładunkowej sięga 1525 mm. Auto z nowym napędem hybrydowym może pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg i ma ładowność na poziomie 1000 kg.

Nowoczesne systemy bezpieczeństwa i multimedia

Toyotę Hilux Mild Hybrid 48V wyposażono w najnowsze systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, zapewniające pasażerom i innym użytkownikom dróg najwyższy poziom ochrony.

Ulepszony układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) lepiej wykrywa pieszych nocą, rowerzystów w ciągu dnia, a także nadjeżdżające pojazdy lub pieszych na skrzyżowaniach podczas skręcania. W przypadku wykrycia możliwości kolizji system przesyła ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne, zanim przygotuje układ hamulcowy do nagłej reakcji.

Zaktualizowany układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) wykrywa nie tylko namalowane linie, lecz również krawędź drogi. Adaptacyjny tempomat (ACC) z układem rozpoznawania znaków drogowych (RSA) pozwala kierowcy szybko dostosować prędkość do obowiązujących ograniczeń.

Podczas jazdy nocą automatyczne światła drogowe (AHB) eliminują konieczność przełączania świateł, aby nie oślepiać innych użytkowników drogi. System wykrywa nadjeżdżające pojazdy i precyzyjnie reguluje snop świateł LED, chroniąc innych użytkowników drogi i zapewniając kierowcy maksymalną widoczność.

Nową Toyotę Hilux Mild Hybrid 48V wyposażono też w najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym (8") i nawigacją opartą na łączności w chmurze, a także inteligentnym asystentem głosowym. Przy pomocy aplikacji można zdalnie otworzyć lub zamknąć auto, a także sterować klimatyzacją. Nowy system multimedialny zapewnia teraz bezprzewodową łączność ze smartfonami poprzez interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.

Wielokrotnie nagradzana

Produkowana w 6 różnych fabrykach Toyota Hilux jest sprzedawana w ponad 180 krajach oraz regionach. Od 1968 roku klientom na całym świecie dostarczono już ponad 21 mln egzemplarzy tego modelu.

Hilux wielokrotnie potwierdzał swoją niezawodność i wytrzymałość, zdobywając ekstrema bieguna północnego, islandzkie wulkany i Antarktydę. Odnosił też sukcesy w motorsporcie, trzykrotnie zwyciężając w Rajdzie Dakar w latach 2019, 2022 i 2023, a także dwukrotnie wygrywając Mistrzostwa Świata w Rajdach Terenowych FIA.

W 2022 roku Toyota Hilux zdobyła prestiżową nagrodę International Pick-up Award (IPUA). Jury IPUA doceniło Hiluxa za dynamiczny układ napędowy, doskonałe prowadzenie, legendarną jakość, trwałość i niezawodność.

W 2024 roku Hilux stanie się ważną częścią odnowionej i rozszerzonej linii samochodów użytkowych Toyota Professional, do której należy stale się powiększająca rodzina modeli PROACE. W ten sposób Toyota podkreśla swoje zaangażowanie w segment samochodów użytkowych oraz dążenie do zwiększenia sprzedaży w tym segmencie. W 2022 roku klienci kupili 119 000 użytkowych Toyot. W roku obecnym – jak wskazują dane – ten rekord zostanie pobity.

Nowy Hilux Mild Hybrid 48V pojawi się w europejskich salonach Toyoty w drugiej połowie 2024 roku.