Chodzeń Piaseczno - Toyota rozpoczęła produkcję silnika do Tacomy Hybrid
  1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota rozpoczęła produkcję silnika i-FORCE 2,4 l do hybrydowego pick-upa Tacoma
27 lutego 2024

Toyota rozpoczęła produkcję nowego silnika

i-FORCE 2,4 l do hybrydowego pick-upa Tacoma

W fabryce w Alabamie powstała nowa linia produkcyjna, w którą Toyota zainwestowała 222 mln dolarów. Będzie na niej produkowany silnik
i-FORCE 2,4 l do nowej generacji Tacomy z napędem hybrydowym i konwencjonalnym.

Toyota to lider rynku hybryd i producent wyjątkowo trwałych samochodów terenowych. Teraz marka łączy te dwa światy, wprowadzając napędy hybrydowe do swoich najpopularniejszych pick-upów. Jest to kolejny etap strategii elektryfikacji napędów i osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku.

Na amerykańskim rynku debiutuje właśnie Tacoma 4. generacji. Będzie to pierwsza odsłona tego modelu oferowana jako hybryda. Silnik, który będzie montowany w tym samochodzie – turbodoładowany i-FORCE o pojemności 2,4 l – będzie produkowany w fabryce Toyota Alabama w Huntsville. Powstała tam nowa linia produkcyjna, w którą Toyota zainwestowała 222 mln dolarów.

„Rozpoczęcie produkcji silnika i-FORCE 2,4 litra to ważny moment w rozwoju fabryki w Alabamie i gwarancja stabilności zatrudnienia dla naszych 2000 pracowników” – podkreślił Jason Puckett, prezes fabryki Toyota Alabama.

„Od teraz, dzięki wersji hybrydowej modelu Tacoma, każda linia w naszym zakładzie produkuje silniki do pojazdów hybrydowych” – dodał Jason Puckett.

Kolejna inwestycja w elektryfikację napędów

W fabrykę w Huntsville Toyota zainwestowała już łącznie 1,5 mld dolarów. Tylko w 2023 roku linie produkcyjne opuściła rekordowa liczba 777 000 silników, które trafiają do pojazdów montowanych w Ameryce Północnej. Zakład produkuje jednostki 4- i 6-cylindrowe do popularnych pojazdów Toyoty, takich jak Tundra, Sequoia, Corolla, Corolla Cross, Tacoma, Highlander, Sienna i RAV4.

Najnowsza inwestycja marki to element globalnej strategii Toyoty dochodzenia do neutralności klimatycznej dzięki szerokiej ofercie zelektryfikowanych samochodów, dostosowanej do potrzeb klientów. Do 2030 roku Toyota planuje zainwestować w elektryfikację pojazdów ponad 70 mld dolarów.

70% energii ze źródeł odnawialnych

Warto zaznaczyć, że w 2024 roku fabryka w Huntsville dołączy do grona najbardziej ekologicznych ośrodków produkcyjnych Toyoty. W najbliższych miesiącach zostanie oddana do użytku nowa elektrownia słoneczna o mocy 30 megawatów, która pokryje ponad 70% zapotrzebowania zakładu na energię elektryczną. Instalacja fotowoltaiczna o powierzchni 168 akrów (0,68 km2) będzie generowała rocznie 62 000 megawatogodzin energii, co pozwoli na zmniejszenie emisji CO2 około 22 000 t rocznie.

Inwestycja o wartości 49 mln dolarów jest elementem realizacji celu Toyoty, by do 2035 roku jej zakłady produkcyjne stały się neutralne klimatycznie.

Tacoma teraz również z napędem hybrydowym

Tacoma to średniej wielkości pick-up, który od dwóch dekad należy do najpopularniejszych samochodów swojego segmentu w Stanach Zjednoczonych. Najnowsza, 4. generacja tego modelu będzie dostępna w czterech konfiguracjach napędowych. Najmocniejszy, hybrydowy napęd
i-FORCE MAX to połączenie turbodoładowanego 2,4-litrowego silnika i-FORCE z motorem elektrycznym o mocy 49 KM, 8-biegową przekładnią
oraz baterią niklowo-wodorkową o pojemności 1,87 kWh. Łączna moc układu wynosi 331 KM.

Gama obejmuje także konwencjonalny silnik i-FORCE 2,4 l w trzech wariantach:

  • podstawowym o mocy 231 KM,

  • jako 274-konna jednostka współpracująca z manualną, 6-biegową skrzynią,

  • w odmianie o mocy 282 KM, połączonej z automatyczną, 8-biegową przekładnią.

Samochód nie będzie oferowany na polskim rynku.