Chodzeń Piaseczno - Aplikacja MyToyota - Jak korzystać, pytania i odpowiedzi

Dowiedz się, jak korzystać z aplikacji MyToyota

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

W przypadku zakupu używanego samochodu Toyoty, możesz aktywować Usługi Connected bezpośrednio w aplikacji MyToyota. Należy wtedy zweryfikować fizyczny dostęp do samochodu (poprzez podanie aktualnego przebiegu lub skanowanie kodu QR). Odwiedź swojego Dealera Toyoty w celu zmiany właściciela pojazdu i odblokowania pełnych możliwości aplikacji.

W celu dodania samochodu, możesz wybrać Dodaj samochód na głównym ekranie aplikacji, lub jeśli już posiadasz inny samochód, przejdź do zakładki Mój garaż i naciśnij przycisk Dodaj w prawym górnym rogu. Aby usunąć samochód, przejdź do zakładki Mój garaż, przewiń ekran w dół i wybierz Usuń samochód.

W aplikacji MyToyota wybierz zakładkę Mój garaż i następnie Centrum Usług Sieciowych. Podążaj za wyświetlanymi instrukcjami w celu aktywacji Smart Services dostępnych dla Twojego samochodu.

 

W przypadku posiadania przynajmniej jednego samochodu który nie został jeszcze aktywowany, przy każdym logowaniu do aplikacji wyświetlony zostanie komunikat zapraszający do aktywacji Usług Connected. W przypadku pominięcia tego okna, usługi zawsze możesz aktywować poprzez Centrum usług sieciowych.

 

Po więcej informacji, sprawdź nasz poradnik.

Uwaga: podczas aktywacji konieczne jest zaakceptowanie Warunków Korzystania oraz zapoznanie się z Polityką Prywatności.

Jeśli chcesz na stałe wyłączyć Usługi Connected w aplikacji MyToyota, wybierz odpowiedni samochód z zakładki Mój garaż i przechodząc do Centrum usług sieciowych.

 

Podążaj z wyświetlanymi instrukcjami w celu dezaktywacji usług.

Możesz sprawdzić Twoje aktywne i nieaktywne subskrypcje otwierając Centrum usług sieciowych w zakładce Mój garaż.

Możesz sprawdzić Warunki Korzystania przez Portal Ochrony Prywatności na Twoim koncie.

Możesz sprawdzić Politykę Prywatności przez Portal Ochrony Prywatności na twoim koncie.

Aplikacja MyToyota umożliwia Ci ciągłą kontrolę nad Twoim samochodem. Jest prosta w użyciu i dostarcza wielu unikalnych funkcji wynoszących Twoje odczucia znacznie ponad samo prowadzenie samochodu. Możesz zaplanować swoją podróż, zlokalizować zaparkowany samochód, sprawdzić informacje o nadchodzącym przeglądzie i otrzymywać ważne powiadomienia związane z Twoim samochodem. Możliwe jest również wykorzystanie funkcji sterowania zdalnego np. klimatyzacją, zamkami drzwi oraz światłami awaryjnymi.

Kolejne ikony od lewej strony oznaczają: Samochód - Mapa - Powiadomienia - Konto - Pomoc

Możesz używać Usług Connected w dowolnym czasie. Dane związane z samochodem są przesyłane do aplikacji w momencie wyłączenia silnika. Szczegóły ostatniego przejazdu będą możliwe do sprawdzenia po wyłączeniu silnika. Do transmisji danych konieczny jest dostęp do sieci komórkowej, więc funkcja może działać z opóźnieniem w przypadku zaparkowania pojazdu w garażu.

Usługi Connected to połączenie aplikacji MyToyota oraz systemu multimedialnego samochodu. Różnorodne funkcjonalności czynią prowadzenie samochodu bezpieczniejszym i przyjemniejszym, zarówno wewnątrz samochodu jak i poza nim.

 

Aplikacja MyToyota pozwala Ci na komunikację ze swoim samochodem gdziekolwiek się znajdziesz. Możesz zaplanować swoją podróż, zlokalizować zaparkowany samochód, sprawdzić informacje o nadchodzącym przeglądzie i otrzymywać ważne powiadomienia związane z Twoim samochodem. Możliwe jest również wykorzystanie funkcji sterowania zdalnego np. klimatyzacją, zamkami drzwi oraz światłami awaryjnymi*.

 

Możesz sterować swoimi ulubionymi aplikacjami jak Spotify, WhatsApp, Google maps czy Waze za pomocą Siri lub OK Google. Multimedia zapewnią Ci również dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat ruchu drogowego czy fotoradarów i ułatwią wyszukanie interesujących miejsc na trasie poprzez system nawigacji.

 

*Dotyczy wybranych modeli

Aplikacja MyToyota pozwala Ci pozostać połączonym z Twoim samochodem w każdym momencie, podczas gdy Portal Klienta daje możliwość rozszerzonego wglądu w raporty, pobierania instrukcji i włączania różnych funkcji multimediów. Niektóre funkcjonalności dostępne są zarówno w aplikacji MyToyota jak również w Portalu Klienta przy użyciu tego samego konta np. rezerwacja wizyty serwisowej online czy historia serwisowa.

Po więcej szczegółów związanych z dostępnością funkcjonalności dla danego modelu skontaktuj się z Autoryzowanym Dealerem lub odwiedź stronę internetową.

Przejdź do sklepu iOS App Store lub Google Play i wyszukaj aplikację Lexus Link+. Pobierzesz ją zupełnie za darmo.

Usługi Connected zawierają Usługi Standardowe oraz Usługi Zdalne. Usługi Standardowe to szereg cyfrowych funkcji zaprojektowanych, aby zapewnić Ci bezpieczne, komfortowe i prywatne podróże. Miej zawsze informację o lokalizacji swojego samochodu, poziomie baterii, historii jazdy, kontrolkach i wiele więcej.

 

Usługi Zdalne pozwalają na zdalny dostęp do pojazdu i dostosowanie ustawień do swoich potrzeb.

Pozostań o krok do przodu w czasie jazdy z szerokim zakresem funkcjonalności i docieraj do wybranego celu na czas. Sprawdzaj wydarzenia na drodze i znajdź dostępne stacje benzynowe i parkingi. Prowadź samochód bez obaw, będąc prowadzonym przez nawigację aktualizowaną przez Internet.

Ubezpieczenie Usage Based Insurance analizuje Twój styl jazdy i wyświetla jego ocenę. Kierowca może zostać nagrodzony za bezpieczną i płynną jazdę zniżkami na przedłużone ubezpieczenie. Jest to ciekawa metoda na poprawę stylu jazdy i oszczędność pieniędzy.

Ubezpieczenie Full Hybrid Insurance zachęca do najefektywniejszego wykorzystywania układu hybrydowego i nagradza Cię za bezpieczną jazdę w trybie elektrycznym zniżkami na przedłużenie ubezpieczenia.

Ty decydujesz jakie dane chcesz udostępnić marce Lexus. Możesz to kontrolować poprzez Portal prywatności danych i zarządzać udzielonymi zgodami w każdej chwili.

Wybranie preferowanego Dealera w aplikacji pozwoli na korzystanie z większej ilości funkcjonalności, jak na przykład rezerwacja wizyty serwisowej online czy otrzymywanie kontrolek z samochodu.

Po aktywacji, tryb prywatny będzie stosowany we wszystkich usługach bazujących na geolokalizacji. Usługi takie jak Znajdź mój samochód czy Analiza stylu jazdy będą niedostępne, bądź ich jakość może być niższa. Tryb prywatny dostępny jest w aplikacji MyToyota w zakładce Mój garaż. Można tam włączyć i wyłączyć tryb prywatny.

 

Jeśli Twój samochód jest wyposażony w system Smart Connect, w aplikacji zostanie wyświetlony jedynie status włączenia lub wyłączenia trybu prywatnego, natomiast zmiana statusu musi zostać dokonana poprzez system multimedialny w samochodzie.

 

Status trybu prywatnego (włączony lub wyłączony) pozostanie niezmieniony dopóki samodzielnie nie dokonasz ponownej zmiany tego statusu.

Za pomocą konta MyToyota, możesz zarządzać systemem multimedialnym i otrzymywać wskazówki dotyczące samochodu poprzez aplikację i Portal Klienta.

Aplikacja MyToyota jest powiązana z numerem identyfikacyjnym samochodu (VIN) i właścicielem samochodu, więc jesteś jedyną osobą, która może używać Usług Connected dla tego pojazdu.

Tak, Usługi Connected mogą być dodane do wielu kont, ale mogą zostać aktywowane tylko na jednym koncie w danym czasie.

Usługi Connected składają się z aplikacji MyToyota oraz Multimediów. Poszczególne usługi muszą być aktywowane osobno. Najłatwiejszą metodą na sprawdzenie, czy Usługi Connected są aktywne, jest sprawdzenie czy szczegóły ostatniej podróży są wyświetlane na ekranie głównym aplikacji.

 

Jeśli nie masz pewności, czy Usługi Connected są aktywne, wybierz samochód z zakładki Mój Garaż i przejdź do Centrum usług sieciowych. Zobaczysz tam wszystkie dostępne usługi dla wybranego samochodu i status ich aktywacji.

 

Podążaj za wyświetlanymi komunikatami w celu aktywacji usług dostępnych dla Twojego samochodu.

Szczegóły konta są takie same dla aplikacji MyToyota oraz Portalu Klienta. Hasło może zostać zmienione na obydwu platformach. W celu zmiany hasła, przejdź do ekranu logowania i wybierz Zapomniałem hasło.

Dealer będzie musiał potwierdzić Twoją tożsamość, aby upewnić się, że nikt niepowołany nie zdobędzie dostępu do danych osobowych klientów Toyoty. Prosimy Cię o wizytę u Twojego Dealera, ponieważ ochrona danych osobowych klientów jest priorytetem dla marki Toyota.

- Anuluj subskrypcję Usług Connected i usuń samochód z Twojego konta w aplikacji

- Usuń profil użytkownika z systemu multimedialnego samochodu

 

Nie usuwaj Twojego konta, ponieważ każdy posiadany przez Ciebie samochód Toyota w przyszłości, będzie mógł być dodany do tego konta. Nie zapomnij poinformować nowego właściciela samochodu, że samochód jest wyposażony w Usługi Connected.

Usługi Connected zostaną zatrzymane, jeśli numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) zostanie usunięty z Twojego konta.

Tak i nie. Samochód może być dodany do kilku kont, ale tylko jedno konto może mieć aktywny dostęp do Usług Connected i innych danych osobistych.

Konto jest wspólne zarówno dla aplikacji MyToyota, jak i dla Portalu Klienta i może być założone przez obydwie platformy. Po utworzeniu konta, otrzymasz wiadomość email w celu aktywacji konta. Należy aktywować konto przed dodaniem do niego samochodu.

Twoje konto aplikacji MyToyota i Portali Klienta może być wykorzystane w systemie multimedialnym samochodu. Jeśli jeszcze nie masz konta, zachęcamy do pobrania aplikacji MyToyota i utworzenia tam swojego konta. Możesz je również założyć poprzez Portal Klienta lub bezpośrednio w urządzeniu multimedialnym.

 

W przypadku zakładania konta poprzez urządzenie multimedialne, konieczne będzie zalogowanie się na swoje konto poprzez Portal Klienta w przeciągu 14 dni i zaakceptowanie Warunków Korzystania (możliwość ta, dotyczy jedynie samochodów wyposażonych w systemy multimedialne starsze niż MM21).

Na pasku menu wybierz ikonę Konta znajdującą się w prawym rogu, aby edytować ustawienia profilu.

Nie, możesz użyć istniejącego już loginu i hasła wykorzystywanego w poprzedniej aplikacji.

Tak, historia podróży będzie widoczna dla tego samego konta po aktywowaniu Usług Connected.

Tak, historia serwisowa będzie widoczna dla tego samego konta po aktywowaniu Usług Connected.

Skontaktuj się z Autoryzowanym Dealerem, aby uzyskać więcej informacji.

W celu używania Usług Connected: Zarejestruj się, dodaj samochód do aplikacji, wybierz usługi które chcesz aktywować i zaakceptuj Warunki Korzystania.

Jesteśmy w trakcie wdrażania nowej aplikacji MyToyota. W niedługim czasie wszystkie modele zostaną do niej włączone. Otrzymasz powiadomienie, gdy nowa aplikacja MyToyota będzie dostępna dla Twojego samochodu.

Jesteśmy w trakcie wdrażania nowej aplikacji MyToyota. W niedługim czasie wszystkie modele zostaną do niej włączone. Otrzymasz powiadomienie, gdy nowa aplikacja MyToyota będzie dostępna dla Twojego samochodu. Jeśli otrzymałeś powiadomienie i nadal nie możesz dodać samochodu do swojego konta, skontaktuj się z Dealerem lub skorzystaj z formularza pomocy w aplikacji.

Tak, możliwe jest wykorzystanie aplikacji MyToyota do śledzenia zamówionych samochodów.

Po dodaniu samochodu do konta, nie jest już możliwe korzystanie ze starej aplikacji MyT dla tego samochodu. Jeśli posiadasz więcej niż jeden samochód Toyoty, nadal możesz korzystać ze starej aplikacji dla samochodów jeszcze nie przeniesionych do nowej aplikacji.

Jesteśmy w trakcie wdrażania nowej aplikacji MyToyota. Niedługo włączone zostaną do niej wszystkie samochody z naszej gamy modelowej. W przypadku otrzymania informacji o możliwości przeniesienia samochodu do nowej aplikacji, możesz już to wykonać. W przeciwnym razie, należy nadal używać obecną aplikację.

Za jakiś czas, obecna aplikacja MyT zostanie wyłączona. Aby nadal korzystać z Usług Connected, zalecamy przejście do nowej aplikacji Lexus Link+. W celu uniknięcia zakłóceń w usługach, możesz dokonać migracji w dowolnym, odpowiednim dla Ciebie momencie. Migracja do nowej aplikacji jest szybka i prosta. Znajdziesz tam wszystkie znane Ci usługi, a w przyszłości nawet więcej.

Warunki Korzystania dla nowej aplikacji MyToyota zostały delikatnie zaktualizowane, dlatego prosimy o ponowną ich akceptację. Okres ważności Twoich subskrypcji jest powiązany z okresem gwarancyjnym, więc nie zmieni się on w skutek migracji.

Jesteśmy w trakcie wdrażania nowej aplikacji MyToyota. W niedługim czasie, skontaktujemy się ze wszystkimi Klientami, wszystkich modeli, kraj po kraju. Jeśli nie otrzymałeś jeszcze odpowiedniego powiadomienia, ale chcesz korzystać już z nowej aplikacji MyToyota, możesz pobrać ją ze swojego sklepu z aplikacjami.

Odwiedź zakładkę pytań i odpowiedzi na stronie internetowej  

https://www.toyota-charging-network.eu/ (Opens in new window).

Może występować wiele różnych powodów, dlaczego funkcje zdalne nie działają. Najczęstsze to:

 

- Twój samochód może nie wspierać danej funkcji zdalnej. Więcej informacji uzyskasz u Dealera.

- Nie zasubskrybowano usług zdalnych.

- Jeśli samochód nie był używany przez więcej niż 9 dni, mógł on przejść w tryb uśpienia w celu oszczędzania baterii.

- Upewnij się że spełnione zostały wszystkie warunki: wszystkie drzwi są zamknięte, maska jest zamknięta i kluczyk nie znajduje się w samochodzie.

- Jeśli posiadasz samochód elektryczny lub plug-in, musi być on naładowany w 20% lub 30% (w zależności od modelu).

- W przypadku samochodu z napędem plug-in temperatura zewnętrzna musi być powyżej -10°C, aby zdalnie uruchomić klimatyzację.

Usługi Connected są zawarte przy zakupie dowolnego samochodu Toyota, kompatybilnego z Usługami Connected na okres 10 lat. Usługi Connected dla samochodów wyposażonych w Smart Service są zawarte na okres 4 lat.

Usługi Connected w aplikacji MyToyota będą działały przez okres 10 lat. Toyota pokryje koszty transmisji danych wykorzystanych przez Usługi Connected przez 10 lat, jednak aplikacja MyToyota będzie działała również bez tych usług.

W zakładce Mój Garaż możesz kliknąć na przycisk Preferowany Dealer pod Serwisem i Przeglądami. Możesz tam wybrać swojego preferowanego Dealera.

Przewodnik jazdy hybrydowej zawiera porady, jak możesz poprawić swój styl jazdy hybrydowej, opierając się na Twoich poprzednich podróżach. Dzięki temu możesz efektywniej wykorzystywać tryb EV w celu zmniejszenia zużycia paliwa i zminimalizowania negatywnego wpływu na środowisko.

Tak, w wybranych modelach. Na ekranie głównym, możesz sprawdzić obecny poziom paliwa oraz zasięg.

Tak, w wybranych modelach możliwe jest sprawdzenie statusu drzwi, okien, bagażnika czy świateł. W celu sprawdzenia statusu samochodu, na ekranie głównym kliknij przycisk Status samochodu.

 

Po więcej informacji, skontaktuj się z wybranym Autoryzowanym Dealerem lub odwiedź stronę internetową Toyota.

Tak, w wybranych modelach możliwe jest zdalne odblokowanie/zablokowanie poprzez aplikację. W zakładce sterowania zdalnego znajdziesz przyciski do odblokowania/zablokowania.

 

Uwaga, nie będzie możliwe:

 

- Zablokowanie samochodu jeśli którekolwiek z drzwi są otwarte i/lub kluczyk znajduje się wewnątrz pojazdu.

- Odblokowanie samochodu jeśli włączony jest alarm lub jeśli samochód został ręcznie zamknięty przy użyciu fizycznego klucza.

Tak, wybrane modele mogą być zlokalizowane na parkingu przy pomocy włączenia świateł awaryjnych. W tym celu, należy przejść do zakładki Zdalnego sterowania w aplikacji MyToyota. Klikając na Światła awaryjne, zostaną one uruchomione ułatwiając znalezienie pojazdu. Światła awaryjne zostaną włączone na 60 sekund. Po tym czasie, możliwe jest ponowne ich uruchomienie.

Multimedia zawierają usługi nawigacji online, dostarczając informacji w czasie rzeczywistym o np. ruchu ulicznym czy fotoradarach. Funkcje te, wymagają dostępu do Internetu. Jeśli nie masz połączonego urządzenia, konieczne będzie połączenie z telefonem

- poprzez udostępnienie sieci Wi-Fi lub Bluetooth.

 

W każdym nowym samochodzie Toyota, dostępne są 3 lata* bezpłatnych aktualizacji map, jak również usług:

 

 

- informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym

- Coyote lub informacje o fotoradarach

- Ważne miejsca na mapie

- Stacje paliw

- Parkingi

- Pogoda

 

Po więcej informacji, skontaktuj się z Dealerem

 

*Jeśli Twój samochód wyposażony jest w system MM21, dostępny jest 4 letni okres próbny

Wbudowany system nawigacji otrzymuje dane za pomocą sygnału GPS. Multimedia wymagają połączenia z siecią, aby otrzymywać niezbędne dane do śledzenia ruchu drogowego, pogody, stacji benzynowych, parkingów i punktów POI.

Większość obecnie sprzedawanych modeli Toyoty oferuje nawigację online wraz z:

 

- Ruchem drogowym w czasie rzeczywistym

- Informacje o fotoradarach

- Punkty POI

- Ceny paliw

- Parkingi

- Pogoda

 

(Dostępność niektórych usług zależy od modelu i wersji wyposażenia. Dostępność możesz potwierdzić u Twojego Autoryzowanego Dealera)

Pierwsze 3 lata (w zależności od kraju) nawigacji online są bezpłatne. Po tym czasie, możliwe jest wykupienie subskrypcji. Pakiet map zawiera aktualizację map oraz powiązane usługi online. Subskrypcję można wykupić poprzez e-sklep. Sprawdź aktualne ceny w e-sklepie.

 

*Jeśli Twój samochód jest wyposażony w MM21, dostępny jest 4 letni okres próbny.

Otrzymasz powiadomienie na ekranie systemu multimedialnego w samochodzie na 30 dni przed zakończeniem 3 letniego okresu próbnego. Poprzez e-sklep możesz odnowić subskrypcję map na rok lub 3 lata. Sprawdź aktualne ceny w e-sklepie.

 

*Dla MM21 i Toyota Smart Connect oferowane jest 7 lat bezpłatnych aktualizacji map

Dostęp do e-sklepu możesz uzyskać poprzez system multimedialny samochodu oraz Portal Klienta. Jeśli do e-sklepu przejdziesz z Portalu Klienta, możliwe będzie zakupienie usług oferowanych przez Multimedia.

 

Możliwe jest również sprawdzenie obecnych subskrypcji poprzez zakładkę Zakupione. Można tam sprawdzić które subskrypcje są aktywne oraz ich pozostały czas. Jeśli do e-sklepu przejdziesz z poziomu multimediów samochodu, możliwe jest pobranie usług jak Coyote. E-sklep znajdziesz przechodząc z głównego menu samochodu do zakładki aplikacje, a następnie wybierając W samochodzie.

Możesz zakupić usługi poprzez platformę internetową e-sklep w Portalu Klienta. W celu sprawdzenia już zakupionych usług i okresu ich ważności, należy przejść do zakładki Kupione.

Możesz używać usług od razu, jeśli konto poprzedniego właściciela jest ciągle aktywne w systemie multimedialnym i możesz z nich korzystać podczas bezpłatnego okresu próbnego. ZALECAMY jednak, do założenia własnego konta, aby mieć pełną kontrolę nad subskrypcjami. Można to zrobić poprzez:

 

1. Aplikację MyToyota na telefonie - należy najpierw się zarejestrować, a następnie zalogować w samochodzie

2. Menu online w samochodzie - konieczne będzie zaakceptowanie Warunków korzystania w terminie 14 dni poprzez Portal Klienta (opcja dla samochodów z systemem starszym niż MM21)

3. Portal Klienta - po utworzeniu konta poprzez stronę internetową, możesz zalogować się do multimediów.

W aplikacji MyToyota wybierz zakładkę Mój garaż i następnie Centrum Usług Sieciowych. Podążaj za wyświetlanymi instrukcjami w celu aktywacji Smart Services dostępnych dla Twojego samochodu. Po aktywacji, rozpocznie się okres 4 lat darmowej nawigacji online.

W menu systemu multimedialnego wybierz e-sklep. Wybierz aplikację Coyote i zainstaluj ją. Po instalacji pojawi się stosowna informacja. W czasie otwierania aplikacji, wybierz OK, aby aplikacja była otwierana automatycznie. Od tego momentu Coyote będzie widoczna w zakładce Aplikacje.

Tak, większość naszych samochodów wyprodukowanych po 2019 jest wyposażona w moduł integracji z telefonem (Apple CarPlay i Android Auto). Jedyne co należy zrobić, to podłączyć telefon do gniazda USB w samochodzie. Aplikacje będą dostępne poprzez opcję Apple CarPlay/Android Auto w menu systemu multimedialnego.

 

Dostępność modeli wspierających Apple CarPlay można sprawdzić pod linkiem: https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/ (Opens in new window)

 

*Jeśli Twój telefon z Androidem korzysta ze starszej wersji systemu niż Android 10, należy najpierw zainstalować aplikację Android Auto. *Bezprzewodowe połączenie Android Auto dostępne jest od wersji Android 11

Z funkcją Moje miejsca, możesz przygotować swoją następną podróż poprzez wyszukanie miejsca docelowego na telefonie, a następnie wysłanie jej do samochodu. Funkcjonalność ta, wymaga samochodu z wbudowanym systemem nawigacji, oraz konta MyToyota wraz z przypisanym samochodem.

 

Moje miejsca to usługa dostępna domyślnie dla samochodów wyposażonych we wbudowaną nawigację. Użytkownik musi aktywować usługi Smart Services, aby odblokować korzystanie z tej funkcji.

Możesz użyć funkcji Moje Miejsca w aplikacji MyToyota, aby zaplanować Twoją podróż. Żeby funkcja ta była dostępna, musisz najpierw dodać samochód w aplikacji MyToyota. Gdy to jest zrobione, z głównego ekranu aplikacji możesz wybrać zakładkę Moje miejsca.

 

Kliknij na "Dokąd" i wprowadź adres miejsca docelowego. Następnie naciśnij "Wyślij do samochodu". Po wejściu do samochodu, upewnij się, że masz połączenie z siecią Wi-Fi (najprostszym sposobem jest udostępnienie połączenia Bluetooth pomiędzy telefonem a samochodem).

 

Po połączeniu z siecią, możesz pobrać swoją podróż. Twoja zaplanowana podróż będzie dostępna w zakładce Ulubione w jednostce multimedialnej samochodu.

3 letni okres próbny rozpoczyna się w momencie podania danych logowania w systemie multimedialnym samochodu.

 

* Jeśli Twój samochód wyposażony jest w system MM21, dostępny jest 4 letni okres próbny.

30 dni przed zakończeniem 3 letniego okresu próbnego* otrzymasz co tydzień powiadomienie na ekranie systemu multimedialnego samochodu.

 

Na 15 dni przed zakończeniem okresu próbnego, powiadomienia będą wyświetlane każdego dnia.

 

Po zakończeniu okresu próbnego, powiadomienia będą wyświetlane przy każdym uruchomieniu aplikacji.

 

* Jeśli Twój samochód jest wyposażony w system MM21, dostępny jest 4 letni okres próbny

W wybranych modelach, klimatyzacja może zostać zdalnie uruchomiona za pomocą aplikacji MyToyota, aby schłodzić/ogrzać wnętrze do komfortowego poziomu. Klimatyzacja może zostać uruchomiona z poziomu zakładki sterowania zdalnego na czas 10 minut. W czasie, gdy klimatyzacja będzie uruchomiona, aplikacja MyToyota będzie pokazywała pozostały czas działania. Klimatyzacja może być uruchomiona ponownie dwukrotnie (2x10 minut).

 

W niektórych samochodach, zdalne uruchomienie klimatyzacji uruchomi silnik samochodu. Przywołane zostaną wtedy ustawienia sprzed ostatniego wyłączenia silnika (np. ustawienie temperatury, podgrzewania foteli, radio, itp..).

 

W wybranych samochodach, zdalnie sterowana klimatyzacja posiada więcej funkcjonalności.

 

Na przykład:

 

- Zdalne sterowanie podgrzewania i wentylacji foteli, podgrzewania kierownicy i rozmrażanie

- Planowanie harmonogramu zdalnego sterowania klimatyzacją: wygodne planowanie podgrzewania bądź schładzania wnętrza.

 

Zdalne sterowanie klimatyzacją dla samochodów z silnikami spalinowymi i hybrydowymi jest niedostępne na terenie Austrii, ze względu na obowiązujące prawo. Funkcja jest dostępna dla samochodów elektrycznych bądź wyposażonych w napęd plug-in.

 

Samochody elektryczne oraz plug-in wymają naładowania w przynajmniej 20% lub 30%, aby możliwe było zdalne uruchomienie klimatyzacji.

 

W samochodach plug-in, zdalna klimatyzacja nie zostanie uruchomiona, gdy temperatura zewnętrzna będzie poniżej -10°C. Po więcej szczegółów, skontaktuj się z Autoryzowanym Dealerem.

Ta funkcja dostępna jest w wybranych modelach. Jeśli posiadasz aplikację MyToyota zainstalowaną na telefonie, oraz masz włączone powiadomienia push, możesz otrzymywać powiadomienia (ok 5-10 minut po zakończeniu podróży) o:

 

- otwartych oknach

- odblokowanych drzwiach

- otwartych drzwiach

- otwartym bagażniku

- otwartym szyberdachy

- włączonych światłach

- kontrolkach ostrzegawczych

- przypomnienie o sprawdzeniu tylnych foteli

 

Nie każdy samochód może wysyłać powyższe powiadomienia. Możesz to zweryfikować wraz z Dealerem. Powiadomienia push będą również pokazane w zakładce Powiadomienia na dole ekranu.

Przejdź do zakładki usług i wybierz Przewodnik jazdy hybrydowej (dla samochodów hybrydowych), Przewodnik jazdy EV (dla samochodów elektrycznych) lub Analizę jazdy (dla samochodów konwencjonalnych).

 

Wybierz zakładkę Wszystkie przejazdy, aby zobaczyć poprzednie podróże, a następnie wybierz konkretny przejazd, aby zobaczyć powiązaną analizę jazdy.

 

Możesz również znaleźć podsumowanie ostatniego przejazdu na ekranie głównym aplikacji.

Aplikacja MyToyota jest wspierana na:

 

- systemie iOS od wersji 15.0 i wyższej

- systemie Android od wersji 7.0 lub wyższej, z wyłączeniem marki Huawei (Huawei wprowadził własny system HarmonyOS w czerwcu 2021)

Wersję aplikacji znajdziesz na dole sekcji "Konto"

Musisz wprowadzić swoje dane uwierzytelniające do jednostki multimedialnej Twojego samochodu. Następnie możliwe będzie powiązanie multimediów z numerem identyfikacyjnym samochodu (VIN). Kolejnym krokiem jest połączenie Bluetooth, aby połączyć samochód z Internetem. Od tego momentu, funkcja Moje miejsca będzie działała.

Energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze rozładowuje się stopniowo, nawet gdy pojazd nie jest używany, ze względu na naturalne procesy i działanie niektórych urządzeń elektrycznych. Jeśli pojazd pozostanie nieużywany przez dłuższy czas, akumulator może się rozładować, a silnik może nie być w stanie się uruchomić. (Akumulator ładuje się automatycznie podczas jazdy).

W przypadku pojazdów hybrydowych, zalecamy uruchomienie trybu "Ready" przynajmniej raz w tygodniu na 20 minut. Robiąc to, upewnij się, że zawsze pozostawiasz samochód w trybie parkowania "P" i nie używasz trybu neutralnego "N", ponieważ nie rozpoczęłoby to ładowania akumulatora hybrydowego. Dla samochodów z napędem konwencjonalnym, zalecamy uruchomienie silnika na 20-30 minut przynajmniej raz w tygodniu.

Jeśli Twój samochód jest wyposażony w system Smart Entry, możesz odblokować i zablokować samochód ręcznie (procedura jest opisana w instrukcji obsługi samochodu).

 

Jeśli samochód nie posiada systemu Smart Entry, sprawdź alternatywną metodę odblokowania/zablokowania opisaną w instrukcji obsługi samochodu.

Jeśli dysponujesz kablami rozruchowymi oraz drugim samochodem, możesz uruchomić samochód podążając za instrukcją opisaną w instrukcji obsługi samochodu.

Nie wszystkie nowe samochody są kompatybilne z udostępnianiem wi-fi, ale wszystkie nowe modele wspierają udostępnianie Bluetooth. W menu multimediów Twojego samochodu wybierz ustawienia, następnie "wi-fi" i włącz wi-fi. Wybierz swoją sieć, wprowadź hasło i zatwierdź "ok". Po pomyślnym połączeniu, otrzymasz powiadomienie mówiące o połączeniu systemu nawigacji z siecią.

W menu systemu multimedialnego wybierz ustawienia. Przejdź do połączenia Bluetooth i podążaj za wyświetlanymi poleceniami. Następnie na telefonie aktywuj połączenie Bluetooth.

Apple CarPlay i Android Auto mogą być aktywowane przez podłączenie telefonu do portu USB samochodu. Na wyświetlaczu multimedialnym samochodu wybierz przycisk menu, a następnie przycisk CarPlay lub Android Auto. Jeśli Twój telefon ma system starszy niż Android 10, musisz najpierw pobrać aplikację Android Auto. Bezprzewodowe połączenie Android Auto jest dostępne od systemu Android 11.

Aktualizacje chmurowe (online) są możliwe dla najnowszych systemów multimedialnych, aktywowanych w e-sklepie dla najnowszych kompatybilnych modeli. Możesz również samodzielnie przeprowadzić aktualizację pobierając ją z e-sklepu Lexusa na dysk USB, a następnie podłączając go do swojego samochodu.

Są to samochody wyposażone w Toyota Smart Connect, nasz najnowszy i najbardziej zaawansowany system multimedialny oraz system łączności. Obsługują one dodatkowe funkcje łączności zwiększające komfort użytkownika (np. zdalne otwieranie i zamykanie zamków, uruchamianie świateł awaryjnych, sterowanie klimatyzacją i wiele więcej).

Usługi Smart Services to połączenie aplikacji Lexus Link+ oraz Multimediów. Każdy pojazd wyposażony jest w szereg funkcji, których zadaniem jest zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy i ułatwienie punktualnego dotarcia do założonego celu.

Usługi Smart Services są aktywne w aplikacji MyToyota przez 4 lata. Lexus pokrywa koszty przesyłania danych potrzebnych do funkcjonowania usług przez 4 lata. Aplikacja MyToyota będzie działała również wtedy, gdy usługi Smart Services przestaną być aktywne.

Możesz użyć aplikacji MyToyota do zeskanowania kodu QR wyświetlanego na ekranie systemu multimedialnego w samochodzie, lub opcjonalnie wprowadź kod ręcznie w aplikacji.

Wysokiej rozdzielczości dotykowy ekran 9" Toyota Smart Connect jest nie tylko bardziej intuicyjny w obsłudze, ale z nawigacją connected podróże są płynniejsze dzięki informacji w czasie rzeczywistym o korkach drogowych i fotoradarach.

 

Bezprzewodowe połączenie telefonu sprawia, że słuchanie ulubionych playlist nigdy nie było prostsze.

 

System Toyota Smart Connect wspiera również dodatkowe funkcje zdalne, których zadaniem jest zwiększenie komfortu użytkowania pojazdu (na przykład otwieranie i zamykanie drzwi, włączanie świateł awaryjnych czy zdalne sterowanie klimatyzacją).

Nie jest to możliwe, jeśli Twój samochód jest wyposażony w jednostkę niekompatybilną z Toyota Smart Connect.

Toyota HomeCharge to połączone rozwiązanie domowej ładowarki która współpracuje z Twoją Toyotą oraz aplikacją MyToyota.

Ładowarka Toyota HomeCharge może ładować dowolny bateryjny samochód elektryczny lub samochód z napędem plug-in wyposażony w złącze Type 2. Niektóre funkcje aplikacji MyToyota nie są kompatybilne z samochodami innych marek.

Zawsze w pierwszej kolejności skontaktuj się z numerem alarmowym. Numer wsparcia Toyota HomeCharge jest przeznaczony głównie do uzyskania pomocy związanej z używaniem ładowarki.

Prosimy o przygotowanie numeru seryjnego ładowarki. Numer seryjny (SN) możesz znaleźć w aplikacji MyToyota/Lexus Link+ oraz na panelu bocznym ładowarki. W niektórych przypadkach, pracownik może zapytać o model samochodu, Twoją lokalizację czy dane kontaktowe do ponownego kontaktu.

Tak, możesz. Użyj karty RFID dostarczonej z ładowarką do odblokowania urządzenia i rozpoczęcia ładowania. Miej na uwadze, że funkcje Connected ładowarki będą niedostępne kiedy połączenie z siecią jest zakłócone.

Może być wiele powodów, dlaczego nie możesz rozpocząć ładowania. W pierwszej kolejności. otwórz aplikację MyToyota, aby sprawdzić obecny status ładowania. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z działem obsługi klienta pod numerem 801 202 020.

Nie przejmuj się, pomożemy Ci. Na początek zablokuj kartę w aplikacji MyToyota, aby zapobiec nieautoryzowanemu użyciu. Następnie skontaktuj się z Dealerem Toyoty po kartę zastępczą. W międzyczasie możesz autoryzować sesje ładowania za pomocą aplikacji MyToyota.

Otwórz aplikację MyToyota i wybierz, który samochód chcesz naładować. Następnie wybierz metodę ładowania i podążaj za instrukcjami wyświetlanymi w aplikacji.

Karty RFID są dodawane do ładowarki, więc jeśli obydwoje używacie tej samej ładowarki, wystarczy zrobić to tylko raz.

Tak, może tak być. Pierwszy użytkownik zostanie "właścicielem" i będzie miał pełny dostęp do funkcji i ustawień. Następni użytkownicy będą "gośćmi" i będą mogli jedynie ładować samochód.

 

W celu dodania ładowarki do aplikacji MyToyota wykonaj następujące kroki:

 

1. Otwórz aplikację i wybierz "Mój garaż",

2. Przejdź do zakładki "Ładowarki" i wybierz "Dodaj ładowarkę",

3. Wpisz lub zeskanuj numer seryjny ładowarki Toyota HomeCharge,

4. Wpisz kod PIN i nadaj nazwę Twojej ładowarce,

5. Wybierz "Dostęp i udostępnianie" aby dodać lub usunąć użytkowników.